«Ego Shooter Variation» for player piano and ePlayer piano | «Ego Shooter Variation», visualized

MIDI-Editoren Cubase, MidiEditor (M. Schwenk), MIDIPLEX (Stas’M), Sekaiju (kuzu)
Temperierung Lower Keyboard: gleichschwebend, Upper Keyboard: variabel (siehe Kompositionsnotiz)
Sample-Bibliothek Lower Keyboard: Yamaha Disklavier Pro-Konzertflügel (Zenph Studios), Upper Keyboard: Baldwin-Stutzflügel (J. Stevens)
Sample-Renderer SynthFont2 (K. Rundt)
Faltungshall [Software] ORTF-Studiohall (Urheber unbek.) [FreeverbVST3_Impulser2]

Kompositionsnotiz

This is a variation of my Komposition Ego-Shooter for two (virtual) player pianos. Both keyboards play the sames notes, but the upper one’s basic tuning is pitch-bended gradually between -50 (0’00“ – 2’10“) and +50 Cents (2’11“ – 5’19“). Here’s a sequencer screenshot that shows how exactly the pitch bends were implemented:

Click image to enlarge

*

«Ego Shooter Variation» visualized

In the video, the pitch bend course is visualized by a gradual horizontal shift of the upper keyboard against the lower one. It is a subtle effect, so you have to watch very closely. The visualization was done with Masahi Wada’s software MIDITrail. Thanks, Masahi, for this great piece of code!

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4 Kommentare zu „«Ego Shooter Variation» for player piano and ePlayer piano | «Ego Shooter Variation», visualized

  1. Sehr unterhaltsam!
    Ich hatte ein wenig Angst, daß mancher Anschlag im Video nicht dargestellt werden kann, da ausserhalb 😉

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  2. @Gerhard: Interessantes Phänomen, das ich bei der Arbeit an der Visualisierung ebenfalls erfuhr. Es handelt sich da wohl um eine Kontrollverlustangst. Die Art und Weise, wie MIDITrail visualisiert, entspricht nicht den Konventionen des Films (mit denen wir alle sozialisiert wurden), das ist das subtil Beunruhigende. Der Beobachter der Visualisierung ist nicht Herr des Verfahrens, sondern wird in einen Prozess hineingezogen, den er nicht steuern kann (Es ist ein bisschen wie Achterbahnfahren: Manche stimuliert es, andere müssen kotzen).

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